هزینه ۴۰ میلیارد دلاری وزارت نیرو در حوزه یارانه انرژی  

رئیس پژوهشگاه وزارت نیرو گفت: ۳۵ تا ۴۰ میلیارد دلار در حوزه یارانه انرژی هزینه می‌شود و ظرفیت‌های مختلفی برای جلوگیری از هدر رفت انرژی و تعیین اقتصاد برق شناسایی شده است.

مجید عمیدپور، رئیس پژوهشگاه وزارت نیرو در اظهاراتی با بیان اینکه ۳۵ تا ۴۰ میلیارد دلار در حوزه یارانه انرژی هزینه می‌شود، اظهار کرد: براین اساس طرح‌های مختلفی در پژوهشگاه نیرو وجود دارد تا بتوانیم بهینه‌سازی انرژی را محقق کنیم.

وی در ادامه بیان اینکه بمنظور افزایش بهره‌وری انرژی نیازمند سرمایه گذاری هستیم، تصریح کرد: در حوزه تجدید پذیرها یک عقب‌ماندگی تاریخی داریم به همین دلیل پژوهشگاه برنامه‌های متعددی را در این حوزه تدوین کرده است.

عمیدپور ادامه داد: براساس برآوردهای صورت گرفته طی سال‌های آینده انرژی‌های فسیلی توجیه‌پذیر نیستند لذا رویکردهای توسعه تجدید پذیر باید در دستور کار قرار گیرد.

وی در ادامه با اشاره به این موضوع که در سال‌های گذشته از برنامه‌های حوزه تجدید پذیر عقب ماندیم، نیز اظهار کرد: این در حالی است که پتانسیل‌های زیادی در حوزه تجدیدپذیر در ایران وجود دارد لذا نیازمند یک تلاش چند برابری برای توسعه تجدید پذیرها و بهره‌وری انرژی هستیم و باید بتوانیم توسعه تجدید پذیرها را در برنامه‌های کلان کشور اجرایی کنیم.

رئیس پژوهشگاه وزارت نیرو اظهار کرد: یکی دیگر از اقداماتی که پژوهشگاه نیرو روی آن متمرکز است توسعه زیست‌بوم علم و فناوری بوده که این موضوع را نیز به صورت جدی با بیش از ۱۰۰ شرکت دانش بنیان دنبال می‌کنیم.

نام :*
پست الکترونیک :
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود

لیست قیمت رمزارزها به زودی راه اندازی می شود